Thursday, January 24, 2008

Converting a Messianist III

In a recent Op-Ed in The Jerusalem Post (link), Dr. David Berger offers four quotations from Lubavitch Messianic rabbis (see this post). In response to a request from me for references, which are inappropriate in an Op-Ed, Dr. Berger kindly offered the following:
Click here to read more

  1. The English section of Beis Moshiach, Dec. 9, 1997.

  2. A translation of a passage in Ginsberg's book Mashiach Akhshav, vol. 4, p. 27. Here is a more complete citation in Hebrew:
    אין זה משנה כלל אם הדופק הגשמי פועל או אם לאו, ואם ישנם כל מיני תופעות הקשורות בחיים גשמיים כפי שהם מוכרים לנו-- חייו הגשמיים של הרבי מעולם לא היו באופן ובמובן המקובל אצלנו, ואותם חיים גשמיים אמיתיים שלו ממשיכים באותו תוקף כפי שהיה מקודם.
    יתרה מזו: כפי שמוסבר במקומות רבים, הרבי הוא 'בעל הבית' על כל מה שקורה עמו, ועל כל מה שקורה בעולם. בלי הסכמתו לא יכול להתרחש שום מאורע, ואם יעלה ברצונו, יכול הוא לפעול ולעשות כל דבר, 'ומי יאמר לו מה תעשה'. ואם-כן, הרי שברצונו יכול הוא בכל רגע לפעול שגם החושים הגשמיים יפעלו באופן המוכר לנו, ומה שאינו עושה כן זהו אך ורק מפני שאינו רוצה לעשות כן!... דווקא משום שהרבי הוא אדם גשמי כמו שאר העם, וביחד עם זה בו שורה הקדוש ברוך הוא בכל תוקפו כמות שהוא (מפני עצם ביטולו לה' לגמרי, עד שזה הופך להיות כל מציאותו ממש)--לפיכך דווקא על ידו יכולה החיות האלוקית להתלבש ולהאיר ולהחיות את העולם הזה הגשמי.
  3. An English article that appeared in a journal called Inyanei Moshiach #4. The article is discussed in Dr. Berger's English book, pp. 99-101. The author is a mashpia in Oholei Torah/Oholei Menachem.

  4. An article available at http://www.hageula.com/?RowID=5&CTopic=3&STopic=4


Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More